De zi cu zi

Despre încuiați și lejeri

Dacă în toate țările civilizate și NEcomuniste din vestul și nordul Europei, prin Statele Unite ș.a. parcurile au ca principal scop să fie folosite de oameni, nu ca la muzeu cu vitrine în care nu ai voie să atingi nimic ci ca oaze de natură unde omul poate trăi experiența naturii, evident în moduri care să nu afecteze natura. Mă refer aici și la parcurile din orașe dar și la Parcurile Naționale și Naturale !!
Peste tot administrațiile asigura CONTRA COST cele trebuincioase omului civilizat, niște poteci, trasee, coșuri de gunoi, ceva supraveghere și ce-o mai fi !
Noi românii, n-am înțeles nimic după perioada de tristă amintire de dinainte de 89, în care la oraș nu mai găseai verdeață (a se citi spații verzi) nici dacă trageai cu tunul și locurile de joacă pentru copii (mai ales în provincie) se rezumau la niște fiare ruginite.
După ’89 a fost mare combinație când s-a plantat gazon pe ici pe colo, normal din bani publici, pe prețuri umflate…
Tot în anii ăia s-a inventat și inepția cu: „nu călcați iarba !!” Asta probabil tot de frica grobienilor care mergeau pe lângă cărare din vremea cealaltă când nu planta nimeni…

Acum în 2016, în București, copiii nu mai au VOIE să deseneze cu creta pe asfalt într-un parc !! Vorbește lumea! Și nu știu dacă e generală treaba, sper să nu !
Inițial am crezut că-i vorba despre un paznic mai zelos, după care am aflat că treaba vine de la administrația parcurilor, sau poate de la primarie (aia de sector sau aia marea a lu’ madam Firea), nu știu și nici nu mă interesează prea multe detalii.
Mă interesează doar cine mama dracu e retardu’ oligofren case a venit cu ideea asta în care parcul e bun numai pentru jmecheri naturali care-și fac cârciumi și tarabe in parcuri, iar copiii n-au voie cu creta, bicicletă, role și mai știu eu ce păpuși… pentru ca genul ăsta de cârnași urât mirositori nu fac diferența între o activitate gen dat in leagăn sau desenat cu creta pe asfalt (cam aceeasi treaba) și o manifestare de grup, gen concert, lansae de carte sau mai stiu eu ce implica adunări și deranj!!
Marș mă !!
Bă băieți, UNELE lucruri din țarile civilizate sunt mișto și fac BINE !!

2 gânduri despre „Despre încuiați și lejeri

Lasă un răspuns

